Новини

Резултатите От Тестовете На ADAC Март 2018г 205/55R16

За теста за летните гуми за 2018 г. ADAC са избрали 16 гуми 205/55R16 91V, коите се използват за автомобили от ниския и среден клас. В крайна сметка шест от тестваните гуми постигат престижната оценка на „ADAC“  „добра„. В средната част на тази класация се включват осем модела гуми с повече или по-малко изразени слабости, които не надхвърлят оценката „задоволителна“. Два продукта не успяват да изпълнят изисканията на високоскоростния тест на ADAC  и закономерноз приключват теста за летните гуми на автомобилния клуб с оценката „адекватна“.

Производител / Модел

Цена в евро

Оценка на ADAC

На  сухо

На  мокро

Шум / комфорт

Разход на гориво

износване

Тежест на оценката

15%

30%

5%

10%

10%

Michelin Primacy 3

97

dobra

dobra

dobra

ocenka zadovolitelna

dobra

много добра

Bridgestone Turanza T001 Evo

85

dobra

dobra

dobra

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

Continental ContiPremiumContact 5

89

dobra

dobra

dobra

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

Firestone Roadhawk

71

dobra

dobra

dobra

оценка достатъчна

dobra

dobra

Hankook Ventus Prime 3 K125

74

dobra

dobra

dobra

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

Semperit Speed-Life 2

73

dobra

dobra

dobra

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

ESA + Tecar Spirit 5 HP

61

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

оценка достатъчна

dobra

dobra

Kumho Ecsta HS51

66

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna 1

dobra

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

Pirelli Cinturato P7 Blue

90

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

оценка достатъчна

dobra

много добра

Fulda EcoControl HP

72

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna 1

ocenka zadovolitelna

dobra

много добра

Giti Premium H1

61

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna 1

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna

Goodyear EfficientGrip Performance

83

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

Nexen N’blue HD Plus

65

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

Cooper Zeon CS8

72

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna 1

ocenka zadovolitelna 1

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

Infinity Ecosis  2

59

оценка достатъчна

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna

Vredestein Sportrac 5  2

78

оценка достатъчна

dobra

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna

dobra

много добра

1- тези оценки водят до намаляване на цялостната оценка на конкретната зимна гума

2 – Намалена оценка поради неуспешно високоскоростно тестване на ADAC. Стандартният тест ECE R-30 преминат.

16 гуми за VW Golf и други подобни автомобили.

Тази година ADAC са тествали 16 летни автомобилни гуми в стандартния размер205/55R16V. Това са гуми предназначени предимно за автомобили от ниския и среден клас. Тестваните гуми са с индекс на скоростта V който позволява скорост до 240 км/ч. Като класически тестов автомобил е използван VW Golf VII.

Шест гуми с оценка „добър“, осем гуми с оценка „задоволителна“, и две гуми с оценка„достатъчна“

Повече от една трета от участвалите в теста автомобилни гуми получават добрата оценка на ADAC за „добър“, осем модела гуми получават оценката на ADAC„задоволителна“, а двама кандидати се примиряват с рейтинга „достатъчно“.

Четири висококачествени и две качествени продукти сред най-добрите

Най-отгоре в класацията на гумите с добра оценка  на добре балансираните модели, отчасти стоят гуми от премиум сегмента (цялостната оценка на гумите е посочена в скобите)

 Michelin Primacy 3 – (2,1),

• Bridgestone Turanza T001 Evo – (2, 3)

• Continental ContiPremiumContact 5 – (2,3)

• Hankook Ventus Prime 3 К125 – (2,4)

а от друга – от качествените гуми

• Firestone Roadhawk – (2,3),

• Semperit Speed-Life 2 – (2,4).

Всички тези модели гуми са без слабости и цялостно балансирани. Гумата Michelin е с изключително добри характеристики на износване, гумите от Bridgestone и Semperit са най-подходящи за мокри условия. Лятната гума Hankook показва силните си страни на сухи пътища с малки отклонения. Гумите Firestone и Continental имат добри характеристики по всички важни критерии, като последните също водят в теста за най-нисък разход на гориво.

Средна част на класацията, гуми с оценки на ADAC „задоволителна“

Тази средна група от гуми, на които ADAC дава оценка „задоволителна“, се състои от осем участника. В нея се включват следните гуми (подредени според оценката която е в скобите от по-добра към по-лоша):

• ESA + Tecar Spirit 5 HP – (2,6)

• Kumho Ecsta HS51 – (2,6)

• Pirelli Cinturato P7 Blue – (2,6)

• Fulda Ecocontrol HP – (2.9)

• Giti Premium H1 – (3.0)

• Goodyear EfficientGrip Performance – (3.0)

• Nexen N’blue HD Plus – (3.0)

• Cooper Zeon CS8 – (3,2)

С изключение на модела Kumho,  всички гуми с оценка на ADAC„задоволително“показват повече или по-малко изразени слабости на мокри настилки, които слабости намаляват тяхната крайна оценка. Освен това останалите слабости и в другите критерии оказват влияние върху техните крайни оценки. За гумите Giti, Goodyear иNexen слабостите в характеристиките на износване влияят върху тяхната крайна оценка, гумата на Cooper показва слабости както на сухи така и на мокри настилки . Продуктът на Kumho пропуска оценката „добър“ поради известни слабости на сухи пътища.

„Достатъчно“ поради слабости в теста за висока скорост на ADAC

Много рядко изпитвани гуми получават ниска оценка, поради многократното неуспешно преминаване на високоскоростния тест ADAC, който е по-строг в сравнение със стандартния тест. Тази година две гуми постигат неуспех в този тестов критерий:

• Infinity Ecosis – (4.0)

• Vredestein Sportrac 5 – (4.0)

И двата модела гуми са преминали по-лесния тест на  ECE.

Забележка за липсващи марки или модели:

По време на тестовите покупки новият модел на Michelin на Primacy 4 все още не се е намирал на пазара като сериен продукт. Това важи и за Bridgestone Turanza T005. Поради тази причина, в теста са използвани съответните предходни модели.


Резултати От ADAC Теста Март 2018г

14 летни гуми с размери 175/65R14 82 T за леки автомобили от малък клас бяха тествани от ADAC през тази година. Два модела гуми се препоръчват с оценка на ADAC „добра“. Широката средна зона от единадесет летни гуми, които показват повече или по-малко изразени слабости в някои от тестовете получават оценака „задоволителна“.  Една от участващите в теста гуми с най-изразени недостатъци завършва теста за летните гуми на ADAC, като оценката е „достатъчна“.

Производител / Модел

Цена в евро

Оценка на ADAC

На  сухо

На  мокро

Шум / комфорт

Разход на гориво

износване

Тежест на оценката

15%

30%

5%

10%

10%

Falcon Sincera SN832 Ecorun

51

dobra

dobra

dobra

оценка достатъчна

dobra

dobra

Semperit Comfort-Life 2

52

dobra

dobra

dobra

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

Dunlop Street Response 2

62

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

оценка достатъчна

dobra

dobra

Kleber Dynaxer HP3

57

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

оценка достатъчна

dobra

dobra

Vredestein T-trac 2

54

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

оценка достатъчна

dobra

dobra

Apollo Amazer 4G Eco

49

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

оценка достатъчна

dobra

dobra

Pirelli Cinturato P1 Verde

64

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

оценка достатъчна

dobra

dobra

Pneumant Summer ST2

55

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

оценка достатъчна

dobra

dobra

Continental ContiPremiumContact 5

90

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

Goodyear EfficientGrip Compact

61

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

Fulda EcoControl

50

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna 1

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

Firestone Multihawk 2

51

ocenka zadovolitelna

dobra

ocenka zadovolitelna

ocenka zadovolitelna

dobra

dobra

Maxxis Mecotra 3 2

51

ocenka zadovolitelna

много добра

ocenka zadovolitelna 1

оценка достатъчна

dobra

dobra

Sava Perfecta

48

оценка достатъчна

dobra

оценка достатъчна 1

оценка достатъчна

dobra

dobra

1- тези оценки водят до намаляване на цялостната оценка на конкретната гума

2 – Според производителя гумите с ДОТ след 3017 са с подобрени характеристики.

14 летни гуми за малкия клас автомобили

Тази година ADAC направи тест на 14 летни гуми в размер 175/65 R 14 T за компактни автомобили от последно поколение. Индексът на скоростта T позволява скорост до 190 км / ч. Тестовото превозно средство бе Ford Fiesta.

Две гуми с оценка „добри“, единадесет пъти оценка „задоволителни“, и една гума с оценка „достатъчни“

Непосредствено зад двете гуми, които получили престижната оценка на ADAC „добра“, следват единадесет модела гуми, които получават оценката на ADAC „задоволителна“. И една гума в теста завършва с окончателната оценка „достатъчна“.

Сред добре оценените гуми няма нито един от премиум производителите.

Интересна специфика на тазгодишния (2018) тест на ADAC за летни гуми предназначени за малкия клас автомобили е, че сред най-добре представилите се гуми не може да се намери нито един модел на класическите премиум марки. Двете най-добри гуми в теста са представители на така наречения среден клас “качествени гуми”. Сред тази тясна група на оценените от ADAC като „добри“ са модели които са добре балансирани модели гуми (цялостната им крайна оценка е посочена в скобите):

• Falken Sincera SN832 Ecorun –  (2,3)

• Semperit Comfort-Life 2 – (2,4). 

И двата модела гуми са с много добре балансирани характеристики и без слабости. Специално силните страни на Falken са доброто представяне на сухи пътища, а силните страни на Semperit са на мокри повърхности.

Широка средна зона на гуми с оценка “задоволителна”,  те са оценени по този начин заради  характеристиките на гумите на мокро,  които са оценени като „задоволителни“

Широката средна зона, на които ADAC дава оценка „задоволителен“, се състои от единадесет гуми участвали в тестовете. В нея са включени следните гуми (подредени са според крайната им оцена от по-добри към по-лоши, а тези с еднаква крайна оценка са подредени по азбучен ред, цялостната оценка на гумите е показана в скоби):

• Dunlop Street Response 2 – (2,6) 

• Kleber Dynaxer HP – (2,8) 

• Vredestein T-trac 2 – (2,8) 

• Apollo Amazer 4G Eco – (2,9) 

• Pirelli Cinturato P1 Verde – (2,9)

• Pneumant Summer ST2 – (2,9)

• Continental ContiPremiumContact 5 – (3,0)

• Goodyear EfficientGrip Compact – (3,1)

• Fulda EcoControl – (3,2)

• Firestone Multihawk 2 – (3,3)

• Maxxis Mecotra 3 – (3,4)

С изключение на модела на Continental, повече или по-малко изразени слабости по мокър път не позволяват на останалите гуми да постигнат оценка „удовлетворителен“от ADAC. При Dunlop са само леки слабости, които го смъкват точно под границата на оценка “добра” на ADAC. Гумите на Goodyear, Fulda, Firestone и Maxxis са със значителни слабости на мокро.

Гумата на Continental изглежда страхотно на сухи и мокри настилки и би постигнала стабилната оценка „добра“ на ADAC, ако не се износва толкова бързо.
Оценка „достатъчна“ заради лошата работа на мокро

Sava Perfecta дължи оценката “достатъчна” на ADAC поради слабото си представяне по мокри пътища, особено при спиране и при управление в кръг.

Забележка за липсващи марки или модели:

Доколкото е известно марките Bridgestone и Hankook са обявили нови продукти за настоящия сезон които не са били на пазара по време на закупуване на гумите за тестовете. Поради тази причина не са тествани техните по-стари модели. Michelin вероятно ще замести гумата, подходящ за теста с друг по-нов модел.

Препоръки при избора на гуми:

В допълнение към добре балансираните гуми, останалите гуми имат и специални качествени характеристики по отделните индивидуални критерии, които ги определят като подходящи за едни или други специфични изисквания на клиентите.

Който държи на:

• добрия баланс в характеристиките на гумите, трябва да избира между Falken Sincera SN832 Ecorun и Semperit Comfort-Life 2.

• Добро управление на сухи и мокри пътни условия и да се се примири с бързото износване на гумите, може да избере Continental ContiPremiumContact 5.

• Много добри характеристики на шофиране на сухи пътища , но е готов да приеме значителни слабости по мокри пътища, може да избере Maxxis Mecotra 3.

• добри характеристики на износване, и готов да приеме леки слабости по мокри пътища, може да избира между  Kleber  DynaxerHP3, Vredestein T-trac 2 и Pneumant Summer ST2.


Някога чували ли сте за закон за зимни гуми?

Някога чували ли сте за законодателството за зимни гуми?

 

Законодателство за зимни гуми
В тази статия са посочени три типа гуми, които могат да бъдат използват в почти всички зимни условия: зимна гума, гума за всякакви метеорологични условия и всесезонна гума.
А какви са предимствата на всяка една от тях? Зимните гуми имат добро сцепление със студени, влажни пътища при температури под 7°C. След това идват гумите за всякакви метеорологични условия, като MICHELIN CrossClimate, която е първата лятна гума със зимна сертификация. Това е нова категория гуми с впечатляващо сцепление, завиване, спиране на мокро, спиране на сухо, дълъг пробег и горивна ефективност, които не правят компромис с ефективността. Всесезонните гуми от друга страна са наполовина зимни и наполовина летни гуми. Следователно те са решение, изградено на базата на компромис.

Шофирането през зимата може да бъде голямо предизвикателство. Дъждът, ниските температури, снегът и ледът правят пътища хлъзгави, а шофирането опасно. Подгответе автомобила си за пътуване в зимни условия със зимни гуми Michelin или гумите за всякакви метеорологични условия – MICHELIN CrossClimate. Не става дума само за здрав разум – в някои европейски страни това се изисква по закон.
С наближаването на празничния сезон и всички други ангажименти, с които сте натоварени, смяната на летните гуми със зимни или такива за всякакви метеорологични условия вероятно не е на първо място в списъка ви. Въпреки това трябва да го направите преди да е започнало лошото време. Не чакайте да завалят зимните дъждове и снегове, за да смените гумите си.

В някои европейски страни с продължителни периоди на екстремни метеорологични условия зимните гуми са задължителни. Добре е да подготвите своя автомобил за възможността за внезапни и неочаквани ниски температури, дъжд, сняг и лед, дори и в страни, където зимните гуми не са задължителни по закон. Тъй като шофирането с летни гуми в зимни условия е много по-опасно, монтирането на зимни или такива за всякакви метеорологични условия е най-добрият избор. Тези гуми предлагат по-добро сцепление и поведение на пътя и по-къс спирачен път по хлъзгави настилки.

Монтирането на зимни гуми или такива за всякакви метеорологични условия е най-добрият вариант, тъй като те предлагат по-добро сцепление и поведение на пътя и по-къс спирачен път по хлъзгави настилки. Силно препоръчваме да монтирате четири гуми за всякакви метеорологични условия на автомобила си. Все пак спирате и с четирите колела. Монтирането на различни типове гуми на един и същи автомобил може да дебалансира неговото поведение на пътя при лошо време или в екстремни условия при спешни случаи. По тази причина препоръчваме монтирането на четири гуми Michelin, плюс наличие на резервна гума Michelin в багажника.

Ако сте подготвени, можете действително да се наслаждавате на шофирането в зимни условия. Зимните гуми Michelin Alpin са добър избор за страни, в които зимните гуми са задължителни. MICHELIN CrossClimate е лятна гума със сертификация на зимна, която може да бъде използвана в зимни условия. В действителност законодателството относно зимните гуми в някои европейски страни разрешава само шофирането със зимни гуми или такива за всякакви метеорологични условия, но при тежки зимни условия (планини, лед и сняг) Michelin препоръчва монтирането на зимни гуми.
За да намерите най-подходящата гума и размер за своя тип автомобил и зимни условия на шофиране, силно препоръчително е да използвате инструмента за избор на гуми на Michelin.

Как да разпознаете зимна гума

Зимните гуми са задължителни в някои европейски страни с продължителни периоди на екстремни метеорологични условия – всяка зима. Зимните гуми трябва да носят маркировката M+S върху страницата си. (В някои страни е задължително да се използват зимни гуми с една от следните маркировки: „M&S“, „MS“, „M.S“, „M+S“, „M-s“ или „Mud and Snow“). Символът с три планински върха и снежинка (3PMSF) е допълнителна маркировка върху гумите за кал и сняг, която показва, че са предназначени за тежки снежни условия.

Държава Гуми за зимни условия Изисквания за вериги за сняг Подходяща гума Michelin
Андора Зимните гуми, известни също и като гуми за сняг, не са задължителни по закон в Андора. Пътните знаци в цяла Андора посочват кога веригите за сняг са задължителни. Ето защо, когато шофирате в тази страна, определено трябва да си носите и вериги за сняг. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Австрия Ако планирате да шофирате в Австрия между 01 ноември и 15 април и пътищата са покрити с лед или сняг, използването на зимни гуми е задължително. Те трябва да имат минимална дълбочина на протектора от 4 мм. Пътните знаци в Австрия посочват кога веригите за сняг са задължителни. Така че ги вземете с вас, когато пътувате в страната. Когато пътищата са напълно покрити със сняг и/или лед и повърхността на пътя няма възможност да се повреди, веригите за сняг върху задвижващите колела се допускат само като алтернатива на гумите за сняг. Неспазването на законодателството може да доведе до глоби или временна загуба на автомобила ви. ICE NORTH, ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN, CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN LA2, AGILIS X-ICE NORTH, AGILIS ALPIN
Белгия Зимните гуми не са задължителни по закон в Белгия. Веригите за сняг не са задължителни в Белгия , но е позволено да използвате вериги , където има сняг и лед по пътя ако не наранявате настилката  .Пътят трябва да е покрит със сняг или лед. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
България Зимните гуми не са задължителни по закон в България. Когато пътувате в България между 01 ноември и 31 март, трябва да си носите вериги за сняг и да внимавате за пътни знаци, указващи кога използването им е задължително. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Кипър Зимните гуми не са задължителни по закон в Кипър. Не е приложимо. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Чехия Зимните гуми като цяло не са задължителни по закон в Чехия. Въпреки това, когато пътувате в страната между 01 ноември и 01 април, на места пътните знаци могат да указват задължителна употреба на зимни гуми. Така че ги вземете с вас. Пътните знаци в Чехия посочват кога използването на вериги за сняг е задължително. Така че трябва да си носите такива, когато пътувате в страната. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Дания Зимните гуми не са задължителни по закон в Дания. Употребата на вериги за сняг е разрешена в Дания. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Естония Зимните гуми са задължителни по закон в Естония, ако планирате да шофирате в страната между 01 декември и 01 март. Екстремните метеорологични условия извън този период могат да удължат времето за задължително използване на зимни гуми. Веригите за сняг не са задължителни в Естония, но е разрешено да ги използвате. ALPIN5, PILOT ALPIN PA4, X-ICE 3, ALPIN A4, PRIMACY ALPIN, X-ICE NORTH, LATITUDE ALPIN LA2, LATITUDE ALPIN HP, LATITUDE X-ICE, LATITUDE X-ICE NORTH, AGILIS ALPIN, AGILIS X-ICE NORTH
Финландия Употребата на зимни гуми е задължителна по закон, когато шофирате във Финландия между 01 декември и 31 март. Веригите за сняг не са задължителни във Финландия, но е разрешено да ги използвате. X-ICE NORTH, X-ICE, LATITUDE X-ICE NORTH 2+, LATITUDE X-ICE NORTH, LATITUDE X-ICE, AGILIS X-ICE NORTH,
Франция Зимните гуми не са задължителни по закон във Франция. Пътните знаци във Франция посочват кога използването на вериги за сняг е задължително. Така че ги вземете с вас, когато пътувате в страната. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Германия Използването на зимни гуми по пътища, покрити със сняг или лед, е задължително в Германия. Неспазването на законовите изисквания може да доведе до глоба, която може да бъде по-висока, ако предизвикате произшествие. Освен това нивото на вашата застраховка може да се намали с до 30%. В Германия е задължително автомобилите да бъдат оборудвани с вериги за сняг. Така че ги вземете с вас, когато пътувате в страната. ALPIN5 PILOT ALPIN, ALPIN, CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN LA2, AGILIS ALPIN
Гърция Зимните гуми не са задължителни по закон в Гърция. Не е приложимо. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Унгария Зимните гуми не са задължителни по закон в Унгария. Носенето на вериги за сняг се изисква по закон, когато пътувате в Унгария. В противен случай на автомобила ви няма да бъде разрешено да се движи в страната. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Исландия В Исландия използването на зимни гуми между 01 ноември и 14 април е задължително по закон. Не е приложимо. ALPIN, PILOT ALPIN, X-ICE NORTH, X-ICE, LATITUDE ALPIN, LATITUDE ALPIN HP, LATITUDE X-ICE NORTH2,AGILIS ALPIN, AGILIS X-ICE NORTH
Ирландия Зимните гуми не са задължителни по закон в Ирландия. Веригите за сняг не са задължителни в Ирландия, но е разрешено да ги използвате. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Италия Зимните гуми като цяло не са задължителни по закон в Италия, но са препоръчителни. Въпреки това в някои области в Италия пътните знаци могат да указват кога използването на вериги за сняг или зимни гуми е задължително. В областта Вале д’Аоста всички автомобили трябва да бъдат оборудвани със зимни гуми или вериги за сняг между 15 октомври и 15 април. Когато шофирате в Италия през зимата, трябва да носите вериги за сняг. Внимавайте за пътни знаци, указващи кога използването им е задължително. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Латвия Между 01 декември и 01 март използването на зимни гуми е задължително по закон, ако автомобилът ви тежи по-малко от 3,5 тона. Веригите за сняг не са задължителни в Латвия, но е разрешено да ги използвате. ALPIN5, X-ICEX13, PILOT ALPINE PA4, ALPIN A4, PRIMACY ALPIN, X-ICE NORTH, LATITUDE NORTH LA2, LATITUDE ALPIN HP, LATITUDE X-ICE, LATITUDE X-ICE NORTH, AGILIS ALPIN, AGILIS X-ICE NORTH
Лихтенщайн Зимните гуми не са задължителни по закон в Лихтенщайн. Веригите за сняг не са задължителни в Лихтенщайн, но е разрешено да ги използвате. ICE NORTH, ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN, CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN LA2, AGILIS X-ICE NORTH, AGILIS ALPIN
Литва Между 10 ноември и 01 април използването на зимни гуми е задължително по закон в Литва. Веригите за сняг не са задължителни в Литва, но е разрешено да ги използвате. ALPIN5, X-ICEX13, PILOT ALPINE PA4, ALPIN A4, PRIMACY ALPIN, X-ICE NORTH, LATITUDE NORTH LA2, LATITUDE ALPIN HP, LATITUDE X-ICE, LATITUDE X-ICE NORTH, AGILIS ALPIN, AGILIS X-ICE NORTH
Люксембург Веригите за сняг са задължителни при заснежени или заледени пътища в Люксембург .Можете да бъдете глобени ,глобата нараства ако има произшествие . Веригите за сняг не са задължителни в Люксембург, но могат да бъдат използвани при сняг и лед на пътя. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Нидерландия Зимните гуми не са задължителни по закон в Нидерландия. Веригите за сняг не са задължителни по закон в Нидерландия. Въпреки това е разрешено да ги използвате по пътища, покрити с лед или сняг. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Норвегия Като водач носите отговорност за правилното оборудване на вашия автомобил според метеорологичните условия. Ето защо, макар че не е задължително, обичайно и силно препоръчително е да използвате гуми с шипове или зимни гуми в Норвегия. Шофирането с гуми с шипове или вериги е забранено в Южна и Централна Норвегия от първия понеделник след втория ден на Великден до 31 октомври. В Норлан, Тромс и Финмарк гумите с шипове и веригите за сняг са забранени от 01 май до 15 октомври.
Всички автомобили под наем от Europcar в Норвегия ще бъдат оборудвани със зимни гуми. Те са обхванати от „зимна такса“, която винаги е включена в цената между 01 ноември и 15 април.
Веригите за сняг не са задължителни, но е разрешено да ги използвате през зимата. X-ICE, X-ICE NORTH, ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN, LATITUDE X-ICE, LATITUDE X-ICE NORTH 2+, LATITUDE XICE NORTH, LATITUDE ALPIN, AGILIS X-ICE NORTH, AGILIS ALPIN
Полша Зимните гуми не са задължителни по закон в Полша. Не е приложимо. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Португалия Зимните гуми не са задължителни по закон в Португалия. Пътните знаци в Португалия посочват кога използването на вериги за сняг е задължително – така че ги носете с вас, когато шофирате в страната. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Румъния Използването на зимни гуми, когато пътувате в Румъния между 01 ноември и 31 март, е задължително, ако пътищата са покрити с лед или сняг. Въпреки че веригите за сняг не са задължителни в Румъния, трябва да ги вземете със себе си, когато пътувате в страната, тъй като метеорологичните условия могат да доведат до задължителното им използване във всеки един момент. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Сърбия Задължително е да използвате зимни гуми, когато пътувате в Сърбия през зимата. Когато шофирате в Сърбия през зимата, трябва да носите вериги за сняг. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Словакия Зимните гуми не са задължителни по закон в Словакия. Не е приложимо. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Словения Използването на зимни гуми или вериги за сняг, когато пътувате в Словения между 15 ноември и 15 март, е задължително. Всички гуми трябва да имат минимална дълбочина на протектора от 4 мм. Пътните знаци в Словакия посочват кога използването на вериги за сняг е задължително. Така че ги вземете с вас, когато пътувате в страната през зимата. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Испания Зимните гуми не са задължителни по закон в Испания. Когато пътувате в Испания, трябва да си носите вериги за сняг и да внимавате за пътни знаци, указващи кога използването им е задължително. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN
Швейцария Зимните гуми не са задължителни по закон в Швейцария. Пътните знаци в Швейцария посочват кога използването на вериги за сняг е задължително. Така че трябва да ги носите със вас, когато пътувате в страната. ICE NORTH, ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN, CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN LA2, AGILIS X-ICE NORTH, AGILIS ALPIN
Швеция Когато шофирате в Швеция между 01 декември и 31 март, е задължително да използвате зимни гуми с една от следните маркировки: „M&S“, „MS“, „M.S“, „M+S“, „M-s“ или „Mud and Snow“. Всички гуми трябва да имат минимална дълбочина на протектора от 3 мм. Не е приложимо. X-ICE NORTH, X-ICE, ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN, LATITUDE X-ICE NORTH 2+, LATITUDE X-ICE NORTH, LATITUDE X-ICE, LATITUDE ALPIN, AGILIS X-ICE NORTH, AGILIS ALPIN
Обединеното кралство Зимните гуми не са задължителни по закон в Обединеното кралство. Веригите за сняг не са задължителни в Обединеното кралство, но е разрешено да ги използвате. ALPIN5, PILOT ALPIN, ALPIN,CROSSCLIMATE, LATITUDE ALPIN, AGILIS ALPIN

Michelin на 65-тото Международно автомобилно изложение във Франкфурт

Michelin на 65-тото Международно автомобилно изложение във Франкфурт

На щанда си в 65-тото издание на Международното автомобилно изложение във Франкфурт Michelin демонстрира още веднъж, че иновациите в областта на гумите стоят в основата на всички бизнес операции на компанията.

Ето защо екипите за научни изследвания и разработки на Групата прехвърлят технологиите, разработени чрез автомобилните състезания, в полза на широката общественост. Групата Michelin обяви, че участва активно в шампионата на FIA Формула Е. Технологичният интерес на спорта (в който участват изцяло електрически автомобили), фактът, че състезанията се провеждат в централни райони, както и използването на едноместни автомобили, за първи път оборудвани с 18-инчови гуми, представляват технически предизвикателства за нови гуми. Ангажиментът на Michelin показва, че автомобилните състезания могат да предоставят реални решения на проблеми, свързани с мобилността на хора и стоки.

Групата Michelin обяви, че нейната нова ултра-високоскоростна гума MICHELIN Pilot Sport Cup 2 е единствената гума, сертифицирана за два нови изключителни автомобила, представени по време на изложението – Ferrari 458 Speciale и Porsche 918 Spyder.

В съответствие със стратегията MICHELIN Total Performance, която дава възможност за предоставяне на повече работни характеристики в една единствена гума, Michelin обяви, че гумите MICHELIN Energy Saver + и MICHELIN Pilot Sport 3 ще оборудват новия Peugeot 308, като по този начин спомагат за увеличаването на енергийната ефективност на автомобила и същевременно предоставят изключителна безопасност, поведение на пътя и дълъг пробег.


ЗА АВТОМОБИЛНИТЕ ГУМИ

ЗАЩО ЗИМНИ ГУМИ?
Материалът от който се изработват гумите значително променя своите качества според околната температура. При ниски температури каучука става по-твърд и сцеплението с пътната настилка намалява. От друга страна шарката на грайфера също оказва голямо влияние за сцеплението на гумата според различното състояние на пътната настилка. Ето защо зимните гуми се произвеждат със специална съставка в каучука наречена „Silica“. Така каучука остава еластичен и при много ниски температури. Най-общо казано не трябва да се разчита, че така наречените „всесезонни“ гуми ще имат толкова добри показатели през зимата, колкото специално конструираните за целто зимни гуми. Погрешно е също мнението, че зимните гуми са само за сняг. Специалистите препоръчват използване на зимни гуми при температури под 7°C независимо дали има сняг. Най-доброто сцепление с настилката за летните гуми е в диапазона 10-30°C, а за зимните гуми – между 0 и минус 20°C. Зимните гуми (обозначават се с M+S) гарантират еластичност, гъвкавост и върху заледени и заснежени настилки. За България оптималното време за поставянето им е средата на октомври, а смяната им с летните – след 14 април. Ако имате притеснения за шума, бъдете сигурни, че зимните гуми са точно толкова безшумни, колкото и летните.

ДВЕ ИЛИ ЧЕТИРИ ЗИМНИ ГУМИ?
Безспорно – четири! Ако монтирате само две зимни гуми на предните теглещи колела, влизате в риск поради понижена устойчивост на автомобила, особено при завой. На ляв завой поради по-ниското сцепление на летните гуми с настилката, задната част на колата се поднася надясно (и обратно) и …напуска платното.

НАЛЯГАНЕТО В ЗИМНИТЕ ГУМИ
Не е необходимо зимните гуми да се напомпват по-различно от летните. Важно е редовно да се проверява налягането на въздуха на всеки две седмици, и то когато гумите са студени.

С КАКЪВ ГРАЙФЕР ДА СА ЗИМНИТЕ ГУМИ?
Зимни гуми с грайфер под 3мм не могат да гарантират оптимално управление и безопасност по заснежени и заледени пътни настилки. Ако грайферът слезе на такава степен на износване през тази зима, през следващата подменете гумите. При износването под 3мм зимната гума вече не осигурявя същото добро сцепление с пътя. В някои европейски страни гумите не се считат вече за зимни, ако грайферът е износен под 4мм. Имайте предвид това, когато шофирате в страни, където зимните гуми са задължителни.

СМЯНА НА ГУМИТЕ
Най-честата причина за смяна на гумите е износването на протектора. Минималната допустима дълбочина на каналите на протектора е 1.6mm. Когато тази дълбочина е по-малка сцеплението на гумата с пътната настилка намалява и карането на автомобила става опасно. При мокра настилка плитките канали не могат да отведат водата, което води до „аквапланинг“ и загуба на контрол над автомобила. За да улеснят водачите производителите на гуми поставят така наречените индикатори за износеност. Това са малки блокчета в каналите на протектора – поне 6 броя по продължение на обиколката на гумата – за гуми над 12 цола. те трябва да са специфични за да се различават от шарката на протектора и са високи 2мм. Когато протекторът се износи и се изравни с тях – трябва да мислите за смяна на гумите.

Разбира се всички механични повреди, разкъсване на части от протектора, напукване на каучука, така нареченото „бомбиране“ получено вследствие на нарушения в арматурата на гумата също налагат незабавна смяна.

КОГА ДА БАЛАНСИРАТЕ ГУМИТЕ СИ
Нека предположим, че сте изминали около 8 000 км след като сте купили гумите си. Трябва да имате предвид, че завоите, неволните удари, дупките, както и карането по неравните пътища водят до неравномерно износване на протектора. Представете си, че някоя дупка е нарушила центровката на автомобила ви, което неминуемо довежда до неравномерно износване. В такъв случай освен, че ще трябва да смените местата на гумите и фиксирате центровката на автомобила, ще трябва и да ги балансирате отново. Дори и да не усещате вибрации, това не значи, че ги няма. Неравномерното износване на протектора създава дисбаланс, който пък от своя страна води до нагряване и износване на гумите.

РОТАЦИЯ НА ГУМИТЕ
Гумите на всеки автомобил се износват неравномерно според това на кое колело са монтирани. Поради тази причина се прави ротация на гумите (смяна на местата) с цел удължаване живота на протектора. Ротацията се препоръчва на всеки 8000km – независимо дали има видимо неравномерно износване. Взависимост от това дали автомобилът е с 2, 4, предни или задни задвижващи колела, а също дали гумите са с указана посока на въртене ротацията се извършва по определена схема. по-долу прилагаме различните схеми на ротация на автомобилните гуми.

Автомобили с предно предаване

Автомобили със задно предаване

Автомобили 4×4

Гуми с указана посока на въртене

ОБОЗНАЧЕНИЯ НА ГУМИТЕ

1. Марка на гумата
2. Модел на гумата
3. Размер, конструкция, товарен и скоростен индекс на гумата. „Tubeless“ означава гума, която не изисква вътрешна гума. DIN-тип означенията имат също и товарен индекс. Това е число от 50 (190kg) до 169 (5800kg).
4. Конструкцията на гумата.
5. M&S означава, че гумата е проектирана за кал и сняг (mud and snow). „Reinforced“ е означено, ако гумата е допълнително армирана.
6. Максимално налягане.
7. ECE – маркировка (Европейско одобрение).
8. DOT – маркировка (Северно Американско одобрение).
9. Страна производител.

Върху гумата може да има и други обозначения например:

* Температурен индикатор – показва издържливост при повишаване на температурата. „A“ – най-висока, „C“ – най-ниска.
* Степен на сцепление – показва възможността за спиране при мокра настилка. „A“ – най-висока, „C“ – най-ниска.
* Степен на износоустойчивост – сравнителна степен за живота на протектора. Очаква се например, че гума със степен 200 ще има поне два пъти по дълъг живот от такава със степен 100. Степените обикновенно са между 60 и 600 през 20. Важно е да се знае, че това е относителен индикатор – действителният живот на протектора зависи от качеството на настилката, стила на шофиране, коректното налягане в гумата, центровката на колелата и много други фактори. Не може да се мисли, че например степен 100 означава сигурни 30000 мили (48000 km).

ПРОБЛЕМИ ПРИ ГУМИТЕ – БАЛОНИ И ГРЪМВАНЕ

Балони

Появата на балони е една от най-често срещаните повреди, особено по нашите пътища. Балон на страната на гумата възниква, когато има разкъсване на конци от платовете на гумата. Причини могат да бъдат:

? Ударите в дупки и бордюри могат да причинят скъсване на конци;
? При пробиване на горния слой на гумата с пирон или друг остър предмет без да се достигне до вътрешния слой каучук гумата няма да се спука, но може да навлезе вода и платовете на гумата да изгният и да се скъсат;
? Органичните разтворители, като бензин, нафта, масла и други могат да разядат каучука и платовете и да доведат до разкъсване на конци;
? Когато гумата е стара (повече от 10 години);
? При неправилен монтаж е възможно разкъсване на борда, който приляга в джантата и разкъсване на конци;
? Пробив на вътрешния безкамерен слой – навлиза въздух между платовете на гумата – не се дължи на скъсване на конци. Може да се получи при монтаж от неспециалисти.
? Възникване на балон поради фабричен дефект е възможно, когато се е получило разреждане на конците на определено място при производството. Това се забелязва при първоначален монтаж. Много рядко срещан дефект, тъй като фирмите производители проверяват внимателно готовата продукция за дефекти;
? Възможна е появата на леки вдлъбнатини по радиуса от двете страни на гумата веднага след монтажа или след известен пробег, които се дължат на застъпване на пластовете при снадката или на преплитане на конците на това място – там гумата се оказва по-усилена и се вдлъбва. Това се наблюдава много често при всички марки гуми и не се признава за фабричен дефект от никой производител, тъй като не може да има никакви последствия. Фирмата не приема тези вдлъбнатини за рекламация.
? Ако балонът е възникнал поради разкъсване на конците от удар при демонтиране на гумата от вътрешната и страна на мястото на балона се наблюдава характерно вдлъбване напречно на конците на мястото на скъсването. Ако има съмнения за фабричен дефект гумата може да се среже напречно на конците и да се види дали има разреждане на конците.

Гръмване на гума

„Гръмване“ на гумата може да се получи по следните причини:

? Движение със скорост над допустимата или равна на нея, определена от скоростния индекс на гумите.
? Претоварване на гумите над товароносимостта, определена от товарния индекс на гумите.
? Недостатъчното налягане води до много силно прегъване на страните на гумата при движение и тя се разпада.
? Ако налягането е твърде високо и се кара в горещо време, гумите се самонапомпват и могат да гръмнат.
? Използване на гумата, след като се е появил балон.
? Частично или пълно срязване на гумата от остър предмет (релси, стъкла и др.).
? Използване на много остаряла гума (10 години и повече).
? Органични разтворители като бензин, нафта, масла и др. могат да разложат каучука и да отслабят платовете на гумата.

От гореизложеното се налага извода, че „гръмването“ се дължи изцяло на външни причини.

Други възможни повреди са:

? Пълно или частично срязване на страната на гумата от остри предмети;
? При преминаване релси или други остри препятствияе възможно откъсване на части от протектора, което ще доведе до голям дисбаланс;
? Повредите в ходовата част на автомобила и влошения реглаж могат да доведат до странично износване, вълнообразно износване, вдлъбнатини по протектора;
? Ако се използват рязко спирачките при висока скорост и те блокират гумите могат да се износят локално и да станат неизползваеми поради голям дисбаланс;
? Голям дисбаланс поради изкривяване на гумата може да се получи при смяна на посоката на въртене;
? Голям дисбаланс може да се получи при настъпване на горещ предмет и разтопяване на каучука.


ЕВРОПЕЙСКИ ЕТИКЕТ

От 1 ноември 2012 г. в сила е нов, европейски етикет, с който се обозначава всяка гума. Този етикет е задължителен за всички нови гуми, произведени след 1 юли 2012 г.

От какво се състои европейският етикет?

Етикетът дава информация на потребителя за три важни критерия, по които се формира базата за оценка на ефективността на гумата: горивна ефективност, сцепление с мокра настилка и външен шум.

.

Как да прочетем информацията от етикета?

1. Икономия на гориво и ниво на емисии на CO2:

Този параметър показва нивото на съпротивление при търкаляне в скала от А (най-икономично) до G (по-малка икономичност).

Разликата в разхода на гориво между гумите от клас А и тези от клас G може да достигне до 7,5%*. За средностатистическия лек автомобил това е около 0,65 л на 100 км.

D – базова стойност, приета за целите на обозначаването.


Забележка: Когато става дума за пестене на гориво, много е важно гумите да са добре поддържани. Точните стойности зависят от вида на Вашето превозно средство, пътните условия и стила Ви на шофиране.

 

*Източник: Оценка на Европейската комисия на въздействието SEC (2008) 2860.

2. Сцепление на мокра настилка:

Този параметър показва ефективността на спиране върху път с мокра настилка в скалата от А (най-къс спирачен път) до G (най-дълъг спирачен път).

Реакцията при спиране е един от най- важните елементи на ефективността на гумата върху мокра настилка и е от основно значение за Вашата безопасност. Разликата в спирачния път между гумите от клас А и тези от клас G може да достигне до 30%*. За лек автомобил, движещ се с 80 км/ч, например, това може да означава разлика до 18 м в случай на пълно спиране върху мокра настилка.

Разликата между отделните класове гуми достига до две дължини на автомобила (т.е. около 3-6 метра). При гумите с висок показател, спирачния път е значително по-дълъг.

G – Липсва измерване: Гуми с показатели F и G няма да се продават в страните-членки на ЕС от 1 ноемри 2014 г

*Източник: Оценка на Европейската комисия на въздействието SEC (2008) 2860.

3. Външен шум

Този параметър показва нивото на шум при търкаляне на гумата, измерван отвън. Това обозначение е изразено под формата на две стойности.

  • Вълни: от една до 3 плътни линии;
  • Ниво на шум, което отговаря на вълните от етикета.

В момента задължителната Европейска норма е три плътни линии и на тази основа са направени обозначенията. От 2016 г. нормата ще бъде променена на 2 плътни линии (т.е. ок. 3 децибела (dB) по-малко в сравнение със сегашната норма).

Очаквания, свързани с горното обозначение:

  • По-нататъшно повишаване на техническото ниво в производство на гуми и стремеж за получаване на продукт с по-високо качество.
  • Подпомагане на потребителя в процеса на избор при покупка на гуми.

ВНИМАНИЕ: Европейското обозначение не обхваща всички елементи и критерии, които оказват влияние върху ефикасността на продукта. В новата система за обозначаване някои параметри не са предвидени, като например спирачен път върху суха настилка, устойчивост на аквапланинг, шум в кабината на превозното средство и поведение върху пътя при завои.

 

С. Изключения

Списъкът по-долу представя изключенията от горните класификации:

  • Гуми за мотори
  • Гуми за АТВ
  • Гуми регенерат
  • Гуми за офроуд за професионално приложение
  • Гуми, проектирани само за монтаж на превозни средства, регистрирани за първи път преди 1 октомври 1990 г.
  • Резервни гуми Т за временна употреба
  • Гуми, предназначени за скорост под 80 км/ч
  • Гуми за чанти с номинален диаметър максимум 254 мм (10 инча) или минимум 635 мм (25 инча)
  • Гуми с елементи, повишаващи тегловата сила (напр. гуми с шипове)
  • Гуми, проектирани изключително за монтаж на превозни средства, предназначени за състезания

Във връзка с това параметрите, които са приети в европейския етикет, са едно допълнение към оценките, които са дадени за гумите от страна на клиентите на нашия магазина. Тези оценки можете да видите в предствянето на всяка една гума.


Новата всесезонна гума Michelin Premier A/S

michelin

Днес на автоизложението в Детройт Мишлен представиха нов модел всесезонна гума – Premier A/S. Както се разбира и от слогана – „Сигурна като нова, сигурна и когато е износена“, производителите от Michelin твърдят, че гумата дори и износена спира по-добре на мокро от  нова гума на водещи конкуренти. 

Основни технологии използвани в новата гума са:

EverGrip – Технология, която на микроскопично ниво осигурява по-добро сцепление на мокро, като в същото време запазва износоустойчивоста и горивната ефективност на гумата.


Разширяващи се канали за отвеждането на водата – Колкото повече се износва гумата, вдлъбнатините за отвеждане на водата се разширяват, като така се запазва сцеплението на мокро. 

michelin02

Новопоявяващи се вдлъбнатини – С износването на гумата, скрити в протектора се появяват нови жлебове/вдлъбнатини, които спомагат за по-доброто отвеждане на водата.

michelin03


Иновации от Goodyear

goodyear

Концептуална гума за SUV

Goodyear представиха нова футуристично изглеждаща гума за SUV сегмента. На пръв поглед прави впечатление двойната структура на протектора, подобно на двойните гуми. Тази комбинация води до оптимизирано съпротивление при търкаляне и по-добро сцепление с мокри повърхности. Широката бразда между двете повърхности служи за по-дорбо отвеждане на водата и по-ниско тегло на гумата. „Проучването на евентуални бъдещи решения, ще ни помогне да предложим много от актуалните технологии.“, обяснява генералния директор на центъра за иновации на Goodyear в Люксембург. Гумата можеше да се види на изложението в Женева и на концептуалния SUV – Hyundai Intrado.

goodyear02

Гумите управляват системите на автомобила

Една нова концепция на групата Goodyear Dunlop е технологията „Чип в гумата“ (chip-in-tire). При тази технология от вътрешната страна на каркаса, върху инерлайнера се монтира сензор, който измерва не само налягането на въздуха и така служи за TPMS. Сензорът следи налягането и температурата и е идентификация на гумата към шасито на автомобила. По този начин бордовата електроника може много прецизно да управлява системите като ESP и ABS. Това води до по-кратък спирачен път, по-добро поведение в завой и оптимизирана система за стабилност.


„Днес системите за контрол на превозното средство могат в голяма степен да се възползват от специфичната информация в гумите“, казва Марк Енгел, главен инженер в Goodyear Dunlop. Тази технология дава и друго предимство. Сензорът е вграден в гумата, а не е прикрепен към стеблото на вентила, както е при другите TPMS сензори. Така много трудно може да се повреди при монтаж или демонтаж на гумата. В момента Goodyear Dunlop са в процес на изпробване на приложимостта на новата технология в тясно сътрудничество с производителите на автомобили.

dunlop


Маркировки на гумите

markirovki

 

Гумите носят много информация, изписана на техните страници, която за съжаление е кодирана. Повечето от параметрите не са от значение за потребителите, но може да са важни за тези, които искат да знаят за какъв сезон са предназначени гумите им, за тези които планират да сменят гумите си или за купувачи на нов автомобил, които имат избор между различни размери и типове гуми.

Хомологация

Original Equipment (OE), в превод “оригинално оборудване”, обозначава всеки един компонент на автомобила (гума, акумулатор и т.н.), който е предоставен на производителя за монтиране на конкретен модел автомобил.

За гумите, производителите на автомобили обикновено използват поне два различни доставчика. Процесът на доставка на гуми към производителя на автомобили се нарича хомологация. Това е сложна процедура, която може да отнеме много време.

Продължи да четеш


ADAC – тест на летни гуми 2016

Немската автомобилна организация ADAC публикува резулататите за летни гуми за 2016 година. Проведени са тестове в размери 185/65R15 и 225/45R17. В по-малкия размер като тестов автомобил е изпозвано Рено Клио. В размер 225/45 R 17 за тест-автомобил е използван VW Golf 7.

 

golf-vw

 

От общо 16 „изпитани“ гуми в размер 185/65R15 седем модела получават оценка „добър“. С най-добри резултати на мокро и сухо са Vredestein Sportrac 5 и ContiPremiumContact 5. Също така доста добре се представят на мокри и сухи настилки Dunlop Sport BluResponse, Goodyear EfficientGrip Performance и Hankook Kinergy Eco K425. Разликите между фаворитите са минимални. Nokian и Kumho не предоставят дълъг пробег като останалите с рейтинг „добър“. Nankang Green-Sport Eco 2+ е с рейтинг „достатъчен“ поради лошите резултати на мокро. Този модел е и с най-високи резултати от всички 16 тествани относно разход на гориво. ADAC даде оценка „недостатъчен“ на GT Radial Champiro VP1 поради много лошите резултати за спирачен път на мокро. От компанията производител заменят модела с нов Champiro FE1.

 

В размер 225/45R17 четири модела гуми получават оценка „добър“, единадесет модела са с оценка „задоволителен“, един модел е само с „достатъчен“. Тъй като при тестовете на ADAC е особено важен балансът между свойствата на гумата, едва четири модела гуми без слабости успяват да постигнат оценка „добър“, и те са:

 

  • 
Continental ContiSportContact 5 (най-добра оценка на суха и мокра настилка);
  • ESA-TecarSpirit 5 UHP (балансирана и най-добра оценка при разхода на говориво);
  • Pirelli P Zero (балансирана и особено добра на мокра настилка);
  • Vredestein Ultrac Vorti (балансирана с предимство на суха настилка).

 

Повече или по-малко изразените слабости на следващите 11 модела гуми ги делят от оценката „добър“.